söndag, oktober 31, 2010

Ida får hårhjälp

Ida sa:
hej :)
det här var en jättebra blogg :) <33
jag har ett prroblem med mitt hår, jag läste att du skrev att man skulle tvätta håret var tredje dag typ, och om man frågar en frisör så skulle han säga en gång i veckan. jag har tunt och ömtåligt hår, hårståna är så tunna och dom går lätt av :/ Mitt hår blir jätteflötigt på direkten efter två dagar så är det så flötigt att jag måste tvätta det på en gång. Jag själv tycker det är äckligt att gå runt med flötigt hår ! jag skulle aldrig göra det ! Vad ska jag göra så att det inte blir lika flötigt gämt?

En annan sak också mitt hår växer sakta, jättesakta :/ jag masserar mitt hårbotten någon gång då och då och jag tar typ hårinpackning varje gång jag ducshar. Jag tycker om att sköta om mitt hår. Jag har massa kompisar i skolan som plattar sitt hår varje dag. jag plattar eller lockar alldrig mitt hår till en vanlig dag , det kan hända om jag ska på fest eller så jag gör något extra med det. Varför växer det typ alldrig?
är det sant att om man äter mycket frukt så växer det förtare?
Det var ett tag jag åt typ 4 frukter per dag för jag var alltid så hungrig i skolan. Efter några veckor blev mitt hår längre och starkare så det stämmer typ elr ? :D
Det skulle vara jättesnällt om du svarade på mina frågor. MVH ida <33

Svar: Vad roligt att du gillar min blogg! När det gäller ditt hår som lätt blir fett så måste man faktiskt göra som jag skrev i detta inlägg, alltså att dra ut på hårtvättarna, det tar ca två veckor för håret att vänja sig men det är klart värt det.

Det stämmer att håret blir friskare och växer fortare om man äter nyttigt och varierat, men vill man få håret att växa ännu fortare så finns det tillskott man kan äta som är speciellt utvecklat för hår, hud och naglar. Jag rekommenderar alltid panto-3 till de som vill få håret att växa fortare. Jag har skrivit mer om detta kosttillskott HÄR.

Det är väldigt bra att du inte plattar ditt hår ofta, för det sliter otroligt mycket. Sedan brukar det tyvärr vara så att om man har tunt hår så slits det mycket lättare, det som är viktigt då är att man är rädd om sitt hår, att man ofta gör inpackningar och sover med olja i över natten någon gång i veckan.

Hoppas detta hjälper dig! Kram

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Kan du göra mig en tjänst och skicka mig ett mail? Kontakta mig via kontaktformuläret på min sida.

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken olja rekomenderar du att man sover i och ska man ta det på bara topparna eller hela håret? Skulle upskatta svar och då gärna i min blogg så att jag garanterat inte missar det. Bra blogg! Älskar dina tips, fortsätt med dem! :)

    SvaraRadera