lördag, oktober 23, 2010

Ekonomiförpackning

En större flaska är ofta billigare än en liten om man ser till literpriset. Så idag tänkte jag tipsa er om ett märke som är billigt, bra och finns i stor förpackning. Märket är Grazette och serien heter XL, vilket alltså betyder extra stor.

De har ett balsam-shampoo i ett som jag tycker verkar bra, men(!) ska i så fall användas som endast shampoo, du behöver alltså ha ett kompletterande balsam eller inpackning. Jag gillar inte idén med balsam-shampoon egentligen eftersom de i stort sett fungerar precis som ett vanligt shampoo. De innehåller utredande och vårdande ämnen som i ett balsam men sulfaterna (de som tvättat rent) tar ändå över och gör håret torrt. Men eftersom ett sådant shampoo innehåller vårdande ämnen så tycker jag det fungerar bra att använda som ett shampoo.

Åter till Grazette XL:s balsam-shampoo. Håret blir mjukt, glansigt och följsamt. Den innehåller många naturliga extrakt från bland annat gröna äpplen, solros (naturligt uv-skydd) och guare.

kostar en hel liter kostar endast 169kr och det är väldigt, väldigt billigt!

Grazette XL-Balsamshampo. 1L i gruppen Varumärken / Grazette hos  (12-151)
Denna bild har de på hemsidan men jag tror att serien precis har bytt design men innehållet är detsamma. På www.grazette.se kan du se hur de nya ser ut.

1 kommentar:

  1. Hej :)
    Jag undrar om du har provat schampoo från Boob's :), om du har, vad tyckte du om den?

    SvaraRadera