tisdag, oktober 12, 2010

Värmeskydd - Fråga

Agnes sa:
hej, asså jag har löpt matrix värmeskydd, ja det där du hade skrvit om tidigare, jag har aldrig andvänt värmeskydd tidigare, och jag undrar hur man andvänder det, ska man spraya allt hår , för jag har sprayat och håret känns mycket hårdare och allt, det känns som jag har hårspray, tacksam för svar!

Svar: Mitt spontana svar är lagom, men det är ju svårt att veta hur mycket det är. Du ska spraya lika mycket över hela håret. Har du axellång hår så räcker det med kanske 5-8 sprayar över hela håret och glöm inte underhåret. Det som känns lite hårt försvinner lite när man plattar, det men inte helt, det är det som hjälper håret att hålla sig platt hela dagen.

Hoppas detta hjälpte dig litegrann, kram! :D

1 kommentar:

  1. Ska man spraya så håret blir riktigt blött? Eller räcker det med att spraya och sen fördela med handen så håret bara blir fuktigt?

    SvaraRadera