söndag, maj 02, 2010

Svar på några frågor

Jag fick en fråga angående vad leave-in är för något, jag kanske inte förklarade tillräckligt bra så jag ska göra ett nytt försök. Leave-inprudukter är ofta en kräm eller spray som tar i håret, antingen när håret är fuktigt eller torrt, och låter sedan det vara kvar i håret utan att skölja ut det. De flesta leave-inprodukter är vårdande och bra för håret men det finns även en del som innehåller alkohol, vilket inte är så bra. Det bästa är att läsa vad de innehåller för att vara säker på att den är bra. Alcohol Dent. är inte bra, men kom ihåg att cetly alcohol och stearyl alcohol är BRA för håret.

Jag fick även en fråga angående alcoholer och det har jag skrivit mer ingående om HÄR (ganska långt ner i inlägger).

Och så fick jag en fråga angående oljor, om jag kunde göra en lista över vilka som är bra och vad de är bra för. Jag har skrivit lite om oljor med naturlig solskyddsfaktor HÄR. Sedan kan jag tillägga att alla naturliga oljor fungerar att ha i håret. Men framöver ska jag kolla in det lite norgrannare vilka oljor som är bra för vad o.s.v :)

6 kommentarer:

  1. jag har köpt en mandelolja från apoteket (hittade ingen annan stanns) (en liten) är den bra hur mkt ska man ta i håret av den ?
    ska man ta när man duscha elr spruta med spray på när håret är torrt? Vilket är bäst liksom?
    Jag brukar också använda olivolja (ibland) och det är typ bra för torrt hår elr vad du sa om de va du som svarade på det minns inte. men vad är mandeloljans egenskaper?
    längtar till du gör en lista om olika oljor och dems egenskaper !:)<3

    SvaraRadera
  2. silicea tabletter är dem bra ?

    SvaraRadera
  3. hur gör man såndär fin slarvig uppsättning ?

    SvaraRadera
  4. vad är bäst att sova i flättor elr utsläppt?

    SvaraRadera
  5. är apotekets apolovia hårprodukter bra ?

    SvaraRadera
  6. berätta lite mer om hur du gör med ditt hår ?
    :)<3

    SvaraRadera