lördag, maj 01, 2010

Jag älskar leave-inprodukter

De produkter jag älskar mest är leave-in, vårdande krämer som man tillför i fuktingt hår efter tvätt och ibland även i torrt hår. Såklart finns det de som är lite bättre och de som är lite sämre men jag tänkte ge några tips. En del har jag testat och andra har jag läst att de ska vara väldigt bra. Här kommer några tips.


Sebastian Potion 9
Jag har skrivit om denna produkt tidigare i detta inlägg men jag vill tipsa igen eftersom det fortfarande är min absoluta favorit. Det krävs en sådan lite mängd att det känns som den aldrig tar slut. Jag använder min minst en gång i veckan och har haft den i över ett år (50ml). Håret får extra glas samtidigt som de får extra näring, Sebastian Potion 9 innehåller mycket bra ingredienser och är deffinitivt prisvärd. Den kostar runt 190kr för 50ml, finns att köpa på .

Bild här.


KMS California Moistreapir Revival Creme
En leave-inprodukt med vanilj och aloe vera som ska göra håret mjukt, lent och ska återställa fuktbalansen (därmed motverkar elektriskt hår). Passar till alla olika sorts hår. Kostar ca 200kr för 125ml, även denna finns på .
Bild här.




Philip B Lovin´ leave-in

Ett billigare alternativ som hjälper sprött och torrt hår att bli mjukt och glansfullt. Innehåller extrakt av aloe vera, kamomill, nässla och henna, fyra olika extrakt som är kända för att vara bra för håret. På kostar den 99kr för 60ml.



Bild här.


3 kommentarer:

  1. varför är det dåligt när det alchol grejs i shampoon och balsam o.s.v ?

    Är solrosolja bra för håret ?
    Kan inte du göra en lista på olika oljor som är bra till t.ex torrt hår o.s.v ?

    jätte fin blogg!
    tack på förhand !!

    SvaraRadera
  2. vad menas med leave-in produkter?

    SvaraRadera
  3. är apolivia shampoo och balsam bra produkter?

    SvaraRadera