fredag, maj 07, 2010

Silikondroppar

Jag fick en fråga angående om silikondroppar är bra för håret och mitt svar är absolut nej. Silikon lägger sig som ett lager tunnt plast runt hårstrået. Håret ser kanske fint ut för dagen men när du väl tvättat ur det är häret torrare än innan. Mitt tips är att istället använda vattenbaserat glidmedel, de innehåller glykos som ger fukt åt håret. Man kan även använda glidmedel i hårinpackningar. Detta tipst fick jag på lockig.se för några år sen och det fungerar riktigt bra, men man kanske inte ska gå runt och berätta för alla att man har glidmedel i håret ;)

Ett vattenbaserat glidmedel från rfsu finns att köpa på . Sedan finns det på andra apoket med märket Klick som också fingerar bra.

Ledsen att jag är lite dåligt med uppdaterningen men jag har en del skolarbeten att jobba med, till råga på allt har min dator valt att vara tio gånger långsammare än vanligt. Ge mig gärna tips om vad ni vill att jag ska skriva om. Kanske mer om produkter? Eller något annat? Jag har listan över oljor i åtanke och ska, så fort jag får tid, skriv ett inlägg om det.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. ge några exempel vad man kan tona elr slinga håret med (alltså nartuliga produkter elr ja vårdande) !:)

    visa hur man plockar ögonbrynen

    är vaseline bra för håret kan man bre ut lite på en kam och kamma håret och är det bra ?

    är apoliva hårprodukter bra?

    kan inte du göra en videoblogg?

    hur ofta ska man klippa sig om man har torrt slitet glanslöst hår ?

    kan du lägga upp bilder på olika lugg frisyrer?
    (och massa andra olika som du tycker är snygga)?

    SvaraRadera
  2. okey jag ska nog försöka undvika silikondroppar...

    sliter det mkt på håret om man topperar?
    vad ska jag göra jag har alldeles för mjuka naglar jag kan inte spara ut dom, dom går bara av..:(

    tack på förhand!

    SvaraRadera