tisdag, maj 18, 2010

En favorit just nu

Osmo Essence Colour Mission Shampoo är ett sulfat-fritt shampoo som jag idag fått hem i brevlådan. Jag beställde hem det på grund av tre anledningar: 1. Det är billigt, 2. Det har uv-skydd, 3. Det är sulfat-fritt och därmed mycket mildare för håret än vanligt shampoo.

Jag testade att tvätta håret med det idag och det kändes riktigt härligt att massera in denna produkt, skummet var liksom mjukt och det luktade som hus frisören. Håret blev definitivt rent, trots att det som sagt är snällare än vanligt shampoo. Dessutom känns mitt hår inte alls lika strävt som efter vanlig tvätt, utan är mycket mjukare och lenare.

Detta kan vara ett bra alternativ att använda i sommar om man vill skydda håret extra mot solen. Det finns även tillhörande balsam.

kostade shampoot 99kr. Märket är Osmo, har du svårt att hitta på sidan (det finns så otroligt mycket produkter och märken att leta bland) så använd sökmotorn på deras sida, skriv bara Osmo så hittar du. Hela namet är Osmo Essence Colour Mission Shampoo.

Bild lånad här.


2 kommentarer:

  1. Hejsan! Tack för en underbar och lärorik blogg :)
    Har en liten fråga till dig. Kan du ge tips om de bästa solskyddsprodukterna för hår? Gärna solskydd som inte tynger ner då jag har väldigt tunnt hår.
    Skulle vara tacksam för ett svar :D

    SvaraRadera
  2. Hej,
    jag hittade på din blogg när jag sökte efter ett sulfat-fritt schampo och beställde genast 1 liter av denna Osmo Essence Colour Mission. Samtidigt beställde jag också Redken AllSoft för att få ner frizzet i mitt hår. Det är väldigt tjockt och lockarna har svårt att komma fram så håret ser bara risigt ut. Nu har jag använt produkterna en vecka men jag är besviken. Håret känns tungt och nästan som om det vore fullt med produkter (använder inga produkter) men jag har sköljt noga noga! Har provat att ha balsamet bara i längderna också, men det känns likadant ändå. Även närmast hårbotten.

    Är det nåt du upplever med schampot?

    SvaraRadera