fredag, maj 28, 2010

Hårbottenmassage

Det finns många som har problemet: torr hårbotten. Det kan bero på att man varit mycket i solen, använt uttorkande produkter som hårspray eller att man helt enkelt är född med det. Det behöver inte betyda att man har mjäll bara för att det lossnar lite död hud och då hjälper det inte att använda ett mjällshampoo. Det finns andra sätt att gå till väga.

Det allra bästa, som funkar för de flesta, är att massera hårbotten med olja innan man går och lägger sig. Jojobaolja är en mycket bra olja, den har jag skrivit om här. Det går även bra med olivolja, rapsolja eller liknande. Att massera ger också en lugnande effekt vilket kan vara skönt efter en stressig dag, om någon annan gör det på dig får det säker bättre effekt. Hårbottenmassage får dessutom håret att växa fortare, vilket jag vet att många av er är intresserade av.

Sedan finns det en gelé för torr hårbotten som jag själv använder och är nöjd med. Den är från apoteket och har jag skrivit lite om den här. Märket är ACO och finns på alla apotek. Medstop har nyligen kommit med en liknande produkt, vet dock inte hur bra den är. ACO's vet jag fungerar utmärkt :)

2 kommentarer:

  1. Medstop är Medstops egna varumärke, dvs. troligtvis en kopia av ACO's produkt...

    SvaraRadera
  2. Hej Ellinor! Jag undrar om jag kan använda ACO gelé för hårbottenmassage,eftesom jag färgar håret.
    Eller ska man har något annat?

    SvaraRadera