lördag, maj 08, 2010

Hur ofta ska man klippa sig?

Ja, det är en väldigt bra fråga. Vissa säger att man ska klippa sig var åttonde vecka men nej, det behöver man inte alls, det är helt individuellt. Man får helt enkelt hålla koll på sitt eget hår, för mig räcker det att jag klipper mig tre gånger per år ungefär.

Sedan kan håret luras lite, det kan kännas torrt och tråkigt men behöver inte alls klippas. Prova först med att göra en rejäl inpackning och känn sedan efter. Kolla på topparna, är de inte kluvna eller trasiga så räcker det nog att du tar extra hand om ditt hår för att få det i skick igen.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag har en undran om Priorin. Är det samma funktion på Priorin som Hårkontroll? Eller är någon av dessa bättre just för att håret ska växa lite snabbare?
    Kan man ta bägge samtidigt eller det är helt onödigt om de har samma funktion?
    Vilken skulle du rekommendera/föredra för en snabbare hårväxt?
    Jag har nämligen bägge hemma men ställer mig frågande till om det inte är lite slösigt att ta bägge samtidigt om effekten blir den samma om jag bara åt en av dessa.

    Tacksam för svar!
    Och en skitbra och riktigt intressant blogg!

    SvaraRadera