fredag, maj 14, 2010

Morotsolja

Jag fick en fråga angående morotsolja. Den första frågan var om den gör så man blir brunare om man använder den på huden. Jag tror att det är så, som med andra produkter som innehåller betakaroten, att om man smörjer in huden innan man solar så blir man brunare fortare. Sen vet jag inte om man kan bli brun utan sol med den, men det finns en möjlighet att det kan fungera. Läs svaret på sista frågan i detta inlägg för lite mer info om betakaroten.

Den andra frågan var om morotsolja är bra för håret. Jag har aldrig hört talas om att någon använder det i håret men jag kollade runt lite och såg att det finns en del shampoo och balsam som innehåller det, och vad jag vet så är alla vegitabiliska oljor bra för håret. Jag vet inte om man ska ha det direkt i håret p.g.a. betakarotenet, det finns en risk att det skulle ge oönskad färg i håret, däremot fungerar det säkert bra att ha i en hemmagjort hårinpackning.

Morotsolja finns att köpa på
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar