tisdag, augusti 31, 2010

Vått eller torrt hår?

sandy sa:
Hej! Jag har en fråga!
Jag har använt ett värmeskydd för mitt hår i flera månader innan jag fönat håret, ibland plattat osv.

Hur som helst, om man ska platta håret. Ska man vänta tills värmeskyddet (spray) har gått in i håret och blirvit torrt, eller ska man platta direkt när det är fuktigt med sprayet i?

Svar: Vänta tills det har torkat in, tar det för lång tid kan du alltid föna det torrt, dock inte på för hög värme, det skadar håret något otroligt. För att man ska förstå hur ömtåligt håret är när det är blött kan man jämföra med ett blött papper. Ett torrt papper håller för mycket mer än ett blött.

Var rädd om ditt hår och mitt råd till er är att aldrig platta eller föra håret, det blir längre fortare eftersom topparna inte slits av, behåller sin glans och ser friskare ut. Naturligt är fint!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. hej

    har du testat toppik?:)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kickade in på din blogg för första gången för någon dag sen, och har fått ett mycket bra intryck!

    Fråga: Jag gjorde ett stort misstag förra sommaren - jag klippte för första gången upp mitt hår, innan dess har jag alltid klippt mig rakt av bara. Har sedan dess besökt frisören ca 4 gånger, och varje gång klipper hon av de slitna topparna även på det upplippta håret, och mitt problem är - att jag inte vill ha uppklippt hår längre!
    Det får mitt hår att se tusen gånger mer slitet ut, och det slits dessutom mycket fortare! Innan när jag hade slitet hår var det bara att toppa mig, men nu är det mycket jobbigare.

    Så, tillbaka till fråga: Vad är ditt bästa tips till mig, för att få tillbaka mitt ''jämnlånga'' hår?

    Kram!

    SvaraRadera