fredag, augusti 20, 2010

Min beställning kom idag!

...och har jag redan hunnit prova produkterna. Loreal Vitamino Color shampoo och Goldwell Kerasilk Rich Care Treatment heter de, jag beställde dem från igår och paketet kom idag (kommer alltid dagen efter om man beställer innan två).

Tänkte börja med att berätta om shampoot. Det behövdes inte mycket för att det skulle börja löddra och det luktar gott av röda bär. När jag hade sköljt ur shampoot så kändes håret mjukt, vilket få shampoon brukar lyckas med. Shampoot innehåller e-vitamin och veteprotein som är nyttigt för hårets uppbyggnad. Eftersom det är ett color-shampoo så hjälper det ochså givetvis till att bevara och tillföra hårfärgens glans. Jag betalade endast 99kr för 250ml.

Här kommer en bild (tänkte försöka ta mer bilder själv, dock är jag inte jätteduktigt på det).



Goldwell Kerasilk Rich Care Treatment är en inpackning för normalt till torrt och skadat hår. Jag valde att beställa en stor förpackning (500ml) för 169kr men den finns även i mindre förpackning (150ml) för 118kr. (Finns även 1 liter för 249kr). Nu när mitt hår börjat torka så känns det faktiskt riktigt mjukt och lent. Jag hade den i håret i ca 10 minuter (jag brukar alltid rekommendera att man ska ha i en inpackning i minst 30 min, men det är bättre med en kort stund än att inte ha i den alls). Inpackningen innehåller silkesprotein och vårdande lipider som ger håret fukt, gör det mjukare och mer välskött.



Finns alltså på .

1 kommentar:

  1. Hej, vilken trevlig blogg ! :) Jag älskar hår och nya produkter osv, dyr hobby dock :P

    Jag reagerade på en sak bara. Du säger att man ska ha inpackning i håret minst 30 min och jag måste protestera lite där. Det beror faktiskt på vilken inpackning man har. Nu pratar jag inte om de man kan köpa i affären, utan frisörprodukter. Om det står 5 - 10 min på en inpackning så är det det som gäller. Saken är den att om man har en inpackning i för länge så öppnar sig hårstrået och det blir skadat. Förr hade jag alltid inpackning i så länge jag kunde, timmar om jag hade tråkigt ! Fick aldrig någon riktig ordning på håret iallafall så jag frågade min frisör och hon sa då att inpackningen förmodligen gjort mer skada än nytta i det långa loppet. Vill absolut inte låta kritisk, bara ett tips :)
    MVH / Johanna

    SvaraRadera