torsdag, augusti 12, 2010

Hårhjälp

Anonym sa:
Hejsan! Jag vill börja med att jag älskar din blogg. Du är verkligen jätte duktig tycker jag och som många andra mycket säkert skulle hålla med om. Men jag behöver hjälp med mitt hår för mitt hår är alltid torr och sliten plus mycket håravfall trots att jag aldrig har färgat mitt hår eller använder plattång osv...kan du hjälpa mig med vad jag kan göra/använda så att mitt hår blir både starkare och får mer glans? Skulle vara så tacksam!


Svar: Va roligt att du gillar min blogg! Till en början vill jag rekommendera att du köper hårtabletter. De kommer göra att du tappar mindre hår och att de hår som växer ut får mer glans och blir betydligt starkare, dessutom kommer håret växa fortare. "Panto-3" heter de tabletter som enligt de flesra reccensioner fungerar bäst. De finns att köpa på och i många hälsobutiker.

För att ha hand om de hår du nu har tycker jag du ska börja med att köpa en bra hårinpackning. Tycker du det är smidigt att beställa från nätet så rekomenderar jag , där finns mycket bra produkter och dessutom är ligger frakten på endast 29kr. Vill du inte beställa från nätet kan du gå till en frisör eller en butik som säljer produkterna som finns på . Du får oftast vad du betalar för.

Sedan tycker jag du ska ha olja i håret över natten några gånger i veckan, det har alltid jag. Jag gillar mandelolja och jojobaolja, finns också på , annars fungerar det bra med olivolja, dock inte om dunär ljusblond, oljan kan färga av sig.

Hoppas dessa tips hjälper dig på vägen till ett vackrare hår :)

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Jag uppskattar verkligen all hjälp jag får. Men jag ville bara säga att jag redan har börjat använda Lanza (röd flaska) som hårinpackning som man inte behöver skölja av. En fråga bara, är tabletter den bästa lösningen till starkare och tjockare hår?

    SvaraRadera
  2. hej!

    mitt namn är sara och måste bara säga att din blogg är så intresant! :D jag vet inte hur länge jag har följt den :P
    jag har alltid tagit hand om mitt hår men på sistonde har det blivit KATASTROF! har tappat ca 1/5 del av håret känns det som :'( vet inte vad jag ska göra så att det s´ka sluta falla av..det kliar åxå väldigt mycket på hårbotten, e de för att jag e torr? eller nåt annat?
    i somras spenderade jag en månad i turkiet där håret blev lite slitet i solen å de va där jag började tappa hår...jag tar nu hårkontroll..men det har inte blivit så mycket bättre.. :(
    hjälp..
    mvh sara

    SvaraRadera