fredag, april 01, 2011

Ännu mer ekologiskt

I mitt tidigare inlägg skrev jag om att jag tycker det är viktigt att köpa ekologiskt eller miljövänligt eller hest både ock.

Jag tror jag har skrivit om detta märke innan men jag gör det igen ändå! Märket heter "100% Pure" och finns att köpa på till väldigt bra pris. Det är ett ekologiskt märke som bara innehåller naturliga ingredienser, och då menar jag verkligen BARA.

Här ser ni ingredienslistan över shampoot "Glossy Locks Honey Coconut Milk":
Honey, Concentrates oflGreen Tea, Burdock,iNettle, Rosemary, Peppermint,lRose Petals, Calendulaiand Hibiscus, AloelJuice, Vitamin El(a-tocopherol), Coconut MilklPowder, Saponified CoconutiOil, Rice Protein,iWheat Protein, Panthenoli(Pro-Vitamin B5), ColloidaliOatmeal, Neem Oil,lCitric Acid, Extractsiof Japanese Honeysuckle,lGrapefruit Seed, Thyme,iOregano, Cinnamon, Lavenderiand Goldenseal, CoconutiFlavor.

Det kanske inte säger er jättemycket, men "vanliga" shampoon innehåller oftast sulfater och silikoner m.m. och dessa är varken bra för håret eller miljön. Men alla dessa ingredienser är helt naturliga och riktigt bra för håret dessutom.

Detta shampoot kostar 99kr eller 199kr beroende på vilken storlek man vill ha. Det finns även balsam och en inpackning i samma serie. Det finns även shampoo som luktar choklad m.m. Kolla in på , gå in direkt på hårvård så kommer dessa produkter upp överst eftersom det är sorterat i bokstavsordning, eller gå direkt in på märket, eller sökpå "100% Pure" i sökrutan (haha, det finns många sätt att bära sig åt för att hitta).

100% Pure Glossy Locks Smooth & Moisture Hair Balm 100% Pure Glossy Locks Honey Coconut Milk Shampoo

1 kommentar:

  1. För mig är det viktigt att det inte är testat på djur så många produkter försvinner tyvärr för mig :-( Tror att Revlon och Lanza inte testar, men jag vet att Paul Mitchell inte gör det i alla fall.
    Sedan ska jag absolut inte säga att jag aldrig köper produkter som inte testar på djur, men jag försöker att inte göra det.
    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera