onsdag, april 27, 2011

Ekologiskt sulfat-fritt shampoo

Om det inte står tydligt på en hår- eller hudvårdsprodukt att den är fri från parabener, så innehåller den i regel alltid det. Parabener har länge använts som konserveringsmedel i hud-,hårvård och kosmetika och är fortfarande inte förbjudet, trots att de visat sig vara cancerframkallade i viss mån.

Jag har börjat arbeta för ett företag som säljer helt naturliga produkter. Fria från parabener, silikoner, mineraloljor och kemikalier. Jag har läst in mig ytterligare på ämnet och tänker sluta använda produkter som är skadliga för både miljö och människa, dock är det svårt att undvika helt, men jag ska göra så gott jag kan.

Jag kollade runt på , som för övrigt har mycket ekologiska och miljövänliga produker, och hittade ett billigt och mycket bra schampoo som också är helt naturligt utan något konstigt i. Urtekrams "Brown Sugar Schampo Fair Trade". Ett ekologiskt schampoo som passar alla hårtyper, speciellt bra om du har känslig hårbotten. Den kostar endast 55kr.

Om ni värnar om miljön och er hälsa så rekommenderar jag att ni kollar in Urtekram´s produkter. De finns att köpa på till mycket bra priser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar