fredag, april 15, 2011

Aluminiumfri deo

För ett par dagar sedan fick jag reda på att nästan alla deodoranter innehåller aluminium, vilket man tror kan vara cancerframkallande. Jag läst på ämnet lite närmre nu och vad jag kan förstå så finns det inget 100%igt bevis för att det skulle vara så, men det finns en risk. Jag tänker aldrig gå tillbaka till "vanlig" deo.

Eftersom allt man lägger på huden går rakt in i kroppen. Och då tänkte jag att jag skulle vara på den säkra sidan och köpa en aluminiumfri deo. Jag köpte Urtekram´s parfymfria roll-on, den innehåller mimeralsalter som som hindrar tillväxten av bakterier, som är orsaken till svettlukt. Den är fri från aluminium och innehåller heller ingen parfym och alkohol.

Urtekram är ett riktigt bra märke när det gäller hud- och hårvård. Speciellt om man bryr sig och natur och miljö. Deras produkter är nämligen ekologiska och miljövänliga, de innehåller bara naturliga och vegetabiliska ingredienser. De innehåller heller inga kemikalier, parabener, mineraloljor eller silikoner - alltså helt naturliga.

Deodoranten jag köpte finns på och kostar 64kr. Jag har använt den i flera dagar och jag svettas mindre och luktar ingenting. säljer även andra produkter från Urtekram till väldigt bra priser. Ta er en titt!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag har en fråga om hårfärg. Det är så att jag köpte Garnier permanent hårfärg och gjorde deras allergitest. Det visade sig att jag blev allergisk. Min hud blev hel röd och det sved. Betyder det att jag aldrig kan färga mitt hår?
    Tacksam för svar! =)

    SvaraRadera
  2. Har samma, men har ibland börjar lukta. Hur gör du när applicerar den? :)

    SvaraRadera