måndag, april 25, 2011

Fråga om finnar!

Frågan gäller ansiktsskrubben "CLINIQUE 7 Day Scrub Cream Rinse Off Formula" som jag rekommenderade i mitt tidigare inlägg!

Anonym sa:
Kan den få bort finnar också? Jag har ett finnigt aniskte och behöver en super produkt JUST NU!!!!
Så kan den få bort akne och porer?

Svar: Ja, det kan den. Den passar perfekt till fet och finnig hy. Sedan kan jag även rekommendera "BIOTHERM Biopur Pore Reducer Serum" ett serum som du tar på finnarna efter att du rengjort ansiktet. Den kostar 239kr på , där du även kan köpa Clinique-scrubben.

När man har finnar är det mycket viktigt att man rengör huden på djupet, ALLTID morgon och kväll. Och det går alldeles utmärkt att använda en scrub/peeling varje dag. Det är också viktigt att smörja in huden, morgon och kväll, med en ansiktskräm som passar fet/finnig hy. Använder man fel ansiktskräm finns det risk att man får ännu fler finnar. Köp heller ingen ansiktskräm på ICA eller liknande utan köp en riktig sort antingen på apoteket eller från sidor som eller (beror på vilken prisklass du kan tänka dig).

Det var mina tips till dig! Lycka till och hoppas du hittar produkter som hjälper dig i din kamp mot finnarna! :)

1 kommentar:

  1. Är det sant att man kan göra slingor på sig själv genom att ta citron på slingor och sedan gå ut i solen? :)

    SvaraRadera