måndag, april 04, 2011

Min bästa leave-in

Jag har använt "Lanza Hair Repair Leav-In Protector" under en längre tid nu, och har kommit fram till att det är en av de bättre leave-in jag använt mig av. Jag gillar även "Sebastian Potion 9" och Lanzas är i klass med den.

Ett problem som jag bruka ha är att mina toppar blir väldigt torra medan resten av håret är mjukt. När jag använder "Lanza Hair Repair Leav-In Protector" så blir hela mitt hår mjukt och lent. Dessutom känns det också mer återfuktat eftersom det inte alls lika lätt bli elektiskt.

Något som också är väldigt bra är att den innehåller skydd mot både UVA- och UVB-strålar. Och det börjar bli dax att köpa produkter som skyddar mot solen om man vill vara rädd om sitt hår. Det är alltid bäst att köpa nytt solskydd (gäller både hår- och hudprodukter) för varje år eftersom skyddet minskar ju äldre produkten är.

Använd nu UV-skydd i era hår och gå ut i solen. Solens strålar innehåller vitaminer som gör att håret växer fortare.

Vad jag kan hitta har billigast pris, 129kr!

3 kommentarer:

  1. jag förstår att man ska ut i solen ofta, men finns det något annat som man kan göra för att få det att växa fortare? och kan du ge något tips så det ser snyggare ut ? :) svara gärna på min blogg, kram :)

    SvaraRadera
  2. Den där använder jag också, funkar verkligen jättebra! Håret känns mjukt och återfuktat, speciellt hårtopparna :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad är det för skillnad på HAIR REPAIR leave in protector och HAIR REPAIR leave in conditioner?
    Såg att du använt båda =)

    Svara gärna i min blogg, mvh. Mikaela

    SvaraRadera