lördag, januari 08, 2011

Min favoritolja

Den oljan jag oftast använder i håret är jojobaolja. Den är känd för sina goda effekter och används ofta i både hår- och hudvårdsprodukter. Det är en ljus och lätt olja, perfekt att ha i håret över natten. Går även bra att ta i håret efter att man har duschat men var försiktig så du inte tar för mycket, en droppe räcker.

Förutom att tillföra näring och bevara håret så skyddar den även mot uv-strålar, vilket just nu kanske inte är så aktuellt, men fram på våren och sommaren, speciellt på stranden. Den skyddar även håret från att torka ut, och det är väldigt aktuellt just nu när luften är både torr och kall. Dessutom blir håret glansigare och lenare.

Den håller sig i 3-4 år vilket är väldigt bra, jag hat haft min flaska i ca ett år och det är inte mycket som har gått åt trots att jag använder den ofta.

Viktigt! Oljan ska vara kallpressad (virgin), då är all näring bevarad!

finns en flaska på 100ml för endast 69kr, och det är ett väldigt bra pris. Det är en precis likadan som jag har: "Crearome Jojobaolja kallpressad" (se bilden nedan). Jag rekommenderar eftersom de har snabba leveranser och billig frakt. Alla produkter jag har beställt bär ifrån har jag varit nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar