söndag, juli 18, 2010

Vilken hårborste?

Har fått en fråga angående vilken hårborste som är bäst för håret och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt svaret på det. Personlogen tror jag är det bäst att borsta håret så lite som möjligt, jag tror inte borsten spelar så stor roll utan snarare hur man använder den.

Det räcker att borsta håret en gång på morgonen och möjligtvis en gång på kvällen om man har ett hår som lätt tovar sig. Jag tror också att det är allra bäst kamma igenom håret med sina egna fingrar eftersom de liksom (hm, hur ska jag förklara) böjer sig när det kommer en liten tova, det gör inte en kamm eller borste.

Tänk på att vara försiktig när du borstar eller kamma, håret är mycket ömtåligt och tål inte att du sliter och drar. Har du en stor tova så kamma sig igenom den långsam och försiktigt.

Hoppas detta var till hjälp! :)


1 kommentar:

  1. svinborste är det bästa för håret. det sliter mindre och håret blir glansfullt :)

    SvaraRadera