lördag, juli 31, 2010

Läsarfrågor!

Har varit bortrest några dagar, (om ni undrar varför jag inte skrivit på länge) men nu är jag hemma och tänkte besvara några av era frågor.

Som ni kanske minns så hade jag inte så bra koll på vilken borste som var bäst för håret, och som tur var så visste en utav er svaret på detta:

Anonym sa: Svinborste är det bästa för håret. det sliter mindre och håret blir glansfullt :)

Elin sa:
Att klippa håret så kallat uppklippt är de bra?
elr ser de bara mer slitet då?
Hur kan man se om man har kluvna toppar?
Tacksam för svar!:)
jag läser din blogg ofta och den är så himla bra!

Svar: Själv har jag alltid uppklippt hår, jag trivs bäst i det och det är det som är viktigast. Det är varken bättre eller sämre för håret att ha uppklippt eller inte, men nackdelen är att när håret blir slitet så syns det mycket mer. Det är ju lite en smaksak om man gillar uppklippt eller inte, jag gillar det eftersom det blir mycket mer liv i håret, man ser äldre ut, har man vågigt eller lockigt hår så lägger sig lockarna väldigt snyggt och man kan lättare göra snygga frisyrer.

Du frågade också hur man kan se om man har kluvna toppar och det är mycket enkelt. Ta tag i några få hårstrån och kolla i topparna på dem, då ser du om de har delat sig (kluvit sig). Kolla på flera olika ställen i håret, hittar du fler är 10-20 kluvna hårtoppar så är det dags att klipp sig, hittar du bara någon enstaka så kan du vänta.

Anonym sa:
Hej! Jag har en fråga:
Om jag använder vax till håret, och sen avslutar med hårspray, borde inte vaxet vara som ett lite skydd mot hårsprayet? D v s att hårsprayet kommer på vaxet och inte mot håret.

Svar: Ja, förmodligen så skyddar det lite mot sprayen men inte jättemycket. Dessutom innehåller en del vax uttorkande ämnen så kolla upp det innan.

Innehåller någon av dina produkter nedanstående ämnen så är de uttorkande för håret:
Alcohol denat.
Denaturated alcohol
Etanol
Isopropyl alcohol
SD alcohol

(Källa
här)

2 kommentarer:

  1. vad är ditt favorit märken på shampoon,balsam,inpackning?
    skulle jätte gärna vilja veta de!!

    SvaraRadera
  2. ja hon elin sa att svinborste var den bästa borsten men var köper man sånna då? måste man beställa?
    snälla kan inte du svara!:)<3

    SvaraRadera