onsdag, juli 07, 2010

Färga eller tona?

Anonym sa:
Hej :)

Jag har svart hår och vill färga håret brunt, det jag undrar då är om jag ska tona det eller färga håret? Vilket kan jag få bäst resultat av, vilket sliter minst osv?

Tacksam för svar! :)

Svar: Att tona sliter mindre än att färga, färger håller längre. Oavsett om man färgar eller tonar så brukar färgen bli lite tråkigare efter några veckor. Så om du är beredd att lägga lite mer pengar så skulle jag säga att du skulle tona håret och göra det lite oftare. Annars kan du färga håret och få en färg som håller längre men kanske inte har kvar sin fulla glans efter några veckor. Personligen hade jag val att tona :)

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har länge sökt efter nått slags värmeskydd men nån trevlig doft, framförallt har jag sökt efter ett med kokosdoft då jag hade en kompis som fick sånt när hon var hos frisören för många år sedan. Har du nå tips på värmeskydd med mysiga dofter? Vet du om det finns nått med coconut?

    SvaraRadera