tisdag, juni 01, 2010

Värmeskydd m.m.

Jenna sa:
Jag har typ svenskt hår! Blont men lite rött/orange i, men inte så jätte tunt!
Jag undrar om jag ska tex när jag använder vågtång är det bättre för håret om man har jätte varmt och bara håller vågtången jätte kort stund på håret elr är det bättre att ha svalare temperatur och hålla längre?
vad passar min hårtyp?
har du ngt bra värmeskydd som man kan köpa i en vanlig affär?

skit bra blogg iaf!
snälla svara!:)


Svar: Vad roligt att du gillar min blogg :) Om jag börjar med din första fråga så är svaret på den att det är bättre att ha lägre värme och hålla tången en långre stund, ju varmare tången är desto mer slits håret och det gäller alla sorts hår.

När det gäller din andra fråga om värmeskydd som finns att köpa i vanliga affärer så måste jag tyvärr göra dig besviken. Tyvärr innehåller de flesta värmeskydd som finns i vanliga livsmedelsaffärer mest vatten och till och med ibland alcohol som gör håret torrt och har absolut inte lika bra skydd mot värme. I vissa stora ICA-butiken kan det ibland finnas bra produkter men de kostar oftast mer än att beställa på nätet. Jag ska kolla efter om det finns någon produkt som ändå är okej att ha som värmeskydd med jag tvvivar på att det finns, tyvärr. Men om du är inne i någon större stad så finns det frisersalonger där man kan handla bättre podukter om problemet är att du inte kan beställa hem. Är däremot problemet att du inte vill betala så mycket pengar för ett värmeskydd så är det svårare, ett bra värmeskydd kostar lite mer.

Här kan du läsa om mitt bästa värmeskydd

1 kommentar:

  1. amanda sundblad2 juni 2010 kl. 20:27

    när komma din fakta text om olika oljor?

    SvaraRadera