fredag, juni 11, 2010

Hårfrågor :)

Berra sa:
Hejsan! Du säger man kan vänta en timme elr mer med hårinpackningen/kuren men vrf står det typ bara 5min och på vissa står det till och med bara 1min!
Är det värkligen bra för håret att ha det i "för" länge?
och ska man verkligen ta en klick balsam i håret när man är klar, jag menar balsam är ju till för att de ska sköljas ur! jag menar det är väl både bra och dåliga indrigenser i!?
En fråga till, är det bra att avsluta duschen med kallt vatten i håret?
älskar din blogg!
Frågar dej för du vet ju typ allt om hår ju!:O:))
Snälla svara


Svar: Jätteroligt att du gillar min blogg, jag blir alltid lika glad av att höra det. Det enda som kan hända när man har i en in packning för länge är att håret blir väldigt mättat, alltså att det har dragit åt sig så mycket fukt att håret blir tungt och tråkigt. Har man ett väldigt torrt hår kan man ha i inpackningen i flera timmar utan att håret kommer kännas konstigt, har man däremot ganska fett hår så räcker det med 30-60 minuter. Man får prova sig lite fram, men ett som är säkert är att det inte är dåligt för håret att ha i den för länge.

Om det verkligen är bra för håret att ta i en klick balsam efter att man tvättat håret är en väldig bra fråga. De flesta balsam innehåller ingredienser som är bra för håret och då är det ingen fara utan bara bra. Däremot så finns det de balsam som innehåller alcohol dent., oftast de balsam som är väldigt billiga. Se upp för denns ingrediens! Ett balsam som fungerar bra för mig är Frictis No Silicone, och dessutom innehåller bra ingredienser.

Ja, det är bra att avsluta duschen med kallt vatten. Det gör att hårstrået sluter ihop sig och inte skadas lite lätt. Dessutom blir håret också glansigare.

Hoppas du fick svar på alla dina fråga, annars är det bara att fråga igen! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar