onsdag, juni 09, 2010

Lanza Urban Molding Paste

...eller Urban's vax som många väljer att kalla det är förmodligen det populäraste vaxet hos killar just nu. Själv har jag inte prövat det eftersom jag inte använder vax så ofta men min bror säger att det är det allra bästa.

Detta vax fungerar att använda i vått eller torrt hår. När man tar det i vått hår är de bara att applicera jämnt i håret och sedan föna och styla som vanligt. Tar man det i torrt hår är det viktigt att först gnida vaxet i händerna innan man applicerar annars blir det klumpar i håret som inte ser så trevliga ut.

Har man långt hår tycker jag det är snyggast att applicera när håret är torrt, annars ser håret fett ut. Det räcker med väldigt lite som man sedan ruffsar runt lite för en lite vildare frisyr.

Har man mellanlångt hår (knappt till axlarna och uppklippt) kan man använda lite mer vax och applicera i antingen vått eller torrt, allt blir snyggt. Man får en lite mer WetLook när man tar i vått.

Har man kort hår (några centimeter) blir det ungefär samma resultat oavsett om man applicerar i vått eller torrt hår. Jag tycker det är snyggast att bara ruffsa till det.

Lanza Urban Molding Paste finns att köpa på . Den finns i 50ml för 89kr, en bra förpackning om man för första gången vill prova och se hur det fungerar. Annars finns den vanliga förpackningen på 200ml för 139kr.

2 kommentarer:

  1. snälla hjälp mej jag ska på skolavslutning imorrn och jag vet absolut inte vad jag ska göra med håret!! hjäp mejj!!:))

    SvaraRadera
  2. hejsan! Du säger man kan vänta en timme elr mer med hårinpackningen/kuren men vrf står det typ bara 5min och på vissa står det till och med bara 1min!
    är det värkligen bra för håret att ha det i "för" länge?
    och ska man verkligen ta en klick balsam i håret när man är klar, jag menar balsam är ju till för att de ska sköljas ur! jag menar det är väl både bra och dåliga indrigenser i!?
    en fråga till, är det bra att avsluta duschen med kallt vatten i håret?
    älskar din blogg!
    frågar dej för du vet ju typ allt om hår ju!:O:))
    snälla svara

    SvaraRadera