torsdag, mars 24, 2011

Mitt nya mousse

Jag brukar inte styla håret, oftast låter jag det bara självtorka och sätter sedan upp en hårlån. Men när jag väl stylar håret så blir det med mousse, och det är precis vad jag gjort idag. Det är inte det att jag inte gillar att styla håret, det handlar snarare om att jag inte hinner på morgonen.

Mitt nya mousse är från "Björn Axén" och det heter "Style Thickening Mousse Super Strong" och jag är jättenöjd. Jag har tidigare använt mousse som jag köpt på ICA, men de är inte alls lika bra, håret bara kladdar ihop sig och bli torrt, men så blev det inte med detta. Håret känns mjukt och lent, samtidigt som det håret volymen. Dessutom innehåller den UV-skydd.

Den kostar bara 110kr på och det är den klart värd! Den passar alla hårtyper och jag rekommenderar den starkt!




Jag har även skaffat ett mousse som heter "Care Volumizing Mousse Conditioner", som också är från Björn Axén. Jag har inte hunnit använda det mer än en gång men det verkar också riktigt bra och vårdande för håret. Ni får en recension på den en annan dag :) Men ni kan få en bild på den ändå :)

1 kommentar: