fredag, mars 25, 2011

Ansiktsmask med tomat

Sitter just nu med ansiktet insmörjt med en ansiktsmask som innehåller tomat, bland annat. Jag var inne i stan (Göteborg) idag och gick förbi Life och såg att dom hade utförsäljning på ansiktsmasker så jag köpte på mig några. Köpte även en inne på HM, en peel-off, alltså en sån man drar av.

Det är väldigt bra för huden att göra en ansiktsmask 1-2 gånger i veckan. Det bästa är att köpa en som passar din egen hudtyp. Det finns i engångsförpackningar, som jag köpte idag, men det finns också på tub, vilket oftast är mer ekonomiskt.

Här får ni en bild på mina inköp. Den lite mindre förpackningen med grönt är till att använda som mask kring ögonen (huden kring ögonen är alldeles för känslig för vanliga ansiktsmasker)

1 kommentar:

  1. Hej, jag har en fråga.
    Hur gör du får att få din hy len? Speciellt benen. Jag har sånna röda och mörjare prickar på mina ben, oavsett om jag rakat eller inte. Det ser inte så fint ut.

    SvaraRadera