söndag, september 19, 2010

Håravfall

Sara sa:
Hej!
Mitt namn är Sara och måste bara säga att din blogg är så intresant! :D jag vet inte hur länge jag har följt den :P
Jag har alltid tagit hand om mitt hår men på sistonde har det blivit KATASTROF! Har tappat ca 1/5 del av håret känns det som :'( vet inte vad jag ska göra så att det ska sluta falla av..det kliar åxå väldigt mycket på hårbotten, e de för att jag e torr? eller nåt annat?
i somras spenderade jag en månad i turkiet där håret blev lite slitet i solen å de va där jag började tappa hår...jag tar nu hårkontroll..men det har inte blivit så mycket bättre.. :(
hjälp..
Mvh Sara

Svar: Att det kliar i hårbotten kan bero på lite olika saker. Det kan, som du säger, bero på att du är torr men det kan också bero på att din hårbotten inte gillar de produkter du använder. Jag skulle rekommendera att du använder parfymfria produkter. Jag har skrivit om en bra serie här.

Att äta hårkontroll är något av det bästa man kan göra när man tappar hår. Jag tycker att du ska fortsätta äta dem, en tablett på morgonen och en på kvällen. Det tar nämligen ca två månader innan man märker någon skillnad. Man kan även äta zink-tabletter, det rekommenderar jag verkligen att du köper, men fortsätt också med hårkontroll. Jag kan nära på lova dig att det kommer hjälpa!

Kram på dig!

3 kommentarer:

  1. Min fru hade mycket håravfall efter sin graviditet.

    SvaraRadera
  2. miinaa.eveliina@hotmail.com18 oktober 2010 kl. 19:08

    Hallå, vet du vad jag skall göra då jag löser jätte mycket hår och vill int börja äta hårkosttillskott elä nå annat. Finns det någonting annat jag kan göra? som tex äta vissa vitaminer etc.?
    tacksam för svar!

    SvaraRadera
  3. hej jag tittade på Youtube och hon sa att man skulle sova med toft eller taft eller vad det nu heter som tryckte ner håret ska man de eller?

    SvaraRadera