lördag, april 24, 2010

Urtekram - No Perfume

Urtekram's No perfume serie är något jag vill rekommendera. Det finns som shampoo, balsam, bodylotion, body shampoo, flytande tvål, fast handtvål och deodorant. Parfymallergi har bliviti allt vanligare och vill man undvika att utvecka det, eller om man redan har det, passar denna parfymfria serie utmärkt.

Själv har jag testat shampoot och hudkrämen. Shampoot innehåller inte sulfater och kan därmed klassas som ett sulfatfritt shampoo, vilket ska vara snällare för håret. (Se
detta inlägg för mer information om sulfatfria shampoo). Jag gillar det och jag tror att det skulle fungera speciellt bra för personer med torr och kliande hårbotten eftersom parfym ofta är orkaren till dessa problem.

Hudkrämen, tro det eller ej, brukar jag ha i håret ibland. Jag tar en liten klick, stor som en ärta ungefär, och applicera det ute i topparna i fuktigt hår. Mitt hår blir mjukare och lenare. Jag vill påpeka att detta inte fungerar med alla hudkrämer eftersom en del innehåller saker som inte är speciellt bra för håret, men just denna, Urtekram No Perfume bodylotion, innehåller bra ingredienser som är bra för både huden och håret.

Urtekram NO Perfumes serie finns att beställa på . Shampoot och body lotion kostar runt 40kr. Finns även att köpa i de flesta hälsokostbutiker.



Bild lånad här

1 kommentar:

  1. 1.kan inte du lägg upp en bild på dej ? :D är så nyfiken och se vem du är!
    2. när man har duschat är det väl inge bra att föna/torka håret med en hårtork.
    Det är väl inte heller bra att ha kamma håret när det är blött.
    Är det bra att "sveppa" in håre i en hannduk på huvudet ?
    3. Mitt hår är väldigt slitet, livlöst och torrt vad ska jag göra jag duschar inge ofta bara 2 ggr i veckan.
    4. Jag använder shampoo, balsam från Gliss elr Nivea är dem bra?
    5. okey, nu byter jag ämne, har du några tips mot celluliter, elr sköra naglar?
    6. Några tips att bli brun utan att sola solarium?


    kan du hjälpa mej ?

    SvaraRadera