måndag, september 20, 2010

Ännu mer om håravfall

Anonym sa...

Hej, jag hittade din blogg för några dagar sen och kan säga att jag verkligen gillar den. Dina tips är väldigt bra!

Nu är det såhär att jag verkligen behöver hjälp med en grej.
Jag slingade mitt hår hos frisör för ca 3-4 veckor sedan, några dagar senare började jag tappa hår.
När jag tvättar håret, borstar det eller bara rör det lossnar det stora tussar med hår.
Kudden och kläderna blir fulla med hår på nolltid.
Detta gör mig väldigt ledsen eftersom jag har varit väldigt noga med att sköta om mitt hår det senaste halvåret och fått mycket bättre kvalité på håret.
Jag använder varken värmeverktyg eller hårspray, tvättar håret 2 ggr i veckan och använder inpackning.
Har aldrig haft problem med håravfall vid färgning/slingning tidigare..

Snälla hjälp mig, jag vill inte bli skallig! :(
/Orolig tjej.


Svar: Vad roligt att du gillar min blogg, ledsen att jag inte svarat på ditt inlägg tidigare, såg det inte förens nu. När det gäller håravfall så kan det bero på så många olika saker. Det kan vara näringsbrist, stress eller att man varit/håller på att bli sjuk. Det är väldigt bra att du tar så väl hans om ditt hår och ett alternativ kan vara parfymfria produkter. Igår skrev jag en inlägg där jag svarade på en annan läsares fråga om håravfall - läs om det här - det är de allra bästa tipsen jag kan ge! Hoppas detta hjälper dig och fråga gärna mer om du undrar! Kram

1 kommentar:

  1. Tack för att du svarade ! :)
    Jag har ätit priorin nu i några dagar och det lossnar inte så extremt mycket hår nu längre..:)
    Så det blir nog bra snart.

    SvaraRadera