torsdag, november 04, 2010

Håret växer olika mycket

Fick en fråga på mailen idag som jag gärna villa dela med mig av till er. Det är lättare för er att få svar på era frågor om ni mailar dem (ellen_tigris@hotmail.com) eftersom det är lättare för mig att svara via ett mail än att göra ett inlägg till varje fråga.


Här är frågan jag fick:

Hejsan!
Mit hår är nu till hakan, det växer väldigt snabbt tills det kommer till axlarna. Men när det kommer till axlarna så tar det stopp.
Verkligen stopp, och jag är så otålig och klipper alltid av det då, så sist klippte jag det til öronen och nu på mindre en två månader har det växt cirka 4 cm.
Jag äter Silica tabletter varje morgon, och vill verkligen ha långt hår. Men jag är alltid så dum som klipper av mitt hår när det kommit till axlarna för då
så vet jag att det inte blir längre.
Mitt hår är inte alls slitet, jag shampoonerar och balsamerar mitt hår var tredje dag ungefär, äter nyttigt och hälsosamt, gör egna inpackningar.. ganska sällan iförsig,
men ungefär 1 gång i månaden. Hoppas du kan hjälpa mig, för jag vill verkligen ha långt hår till sommaren.
Tack på förhand, /Ebba :)

Svar: Hej!
Jag tycker det låter jättebra att du tar så bra hand om ditt hår och det ska du fortsätta med. Tyvärr är det faktiskt så att vissa hår bara blir en viss längd. Det beror på hårrötterna, hur länge de arbetar innan de till sist stannar upp en stund och sedan ramlar hårstråt av, det är helt individuellt. Det behöver inte vara så hela livet, för många växer håret mycket fortare när de blir gravida till exempel.
Men det finns en produkt som jag vill rekommendera som faktiskt har fungerat för en del som aldrig lyckats få långt hår innan och den produkten är ett kosttillskott och heter Panto-3, du kan läsa mer om den HÄR!

Hoppas detta hjälper dig!

Mvh Ellinor

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Läste att du helst ville att man skulle skicka mail men hoppas du kan svara iaf.
    Jag håller på och "odlar" långt hår, går dock inte så jätte snabbt... 1-2 cm/månad kanske?
    Men nu undrar jag: Jag har väldigt, VÄLDIGT torrt hårbotten och jag skulle villa veta om det påverkar hårväxten mycket??
    Tacksam för svar!
    Grymt bra blogg förresten =)

    SvaraRadera
  2. hej jag undrar om det är någon åldersgräns på att köpa panto-3? tacksam för svar! :) bra blogg också får så mycket bra tips :)

    SvaraRadera