onsdag, november 03, 2010

Hårfärgproblem

Anonym sa:
Hej!
jag färgade mitt hår svart för ungefär en vecka sedan, jag ångrar mig och vill ha tillbaka mitt mellanbruna hår. Hur ska jag göra för att få väck den svarta färgen? Ska jag avfärga eller bleka tills den svarta färgen är borta och sedan färga håret i en mellanbrun nyans?

tacksam för svar! ^^

Svar: Det allra bästa är att gå till en frisör och avfärga. Du ska absolut inte bleka det, det är det värsta man kan göra med håret, det blir torrt och förstört, speciellt om man gör det hemma.

Vill man göra det på längre sikt kan du använda produkter med "glycerin" i (kolla ingredienserna), det gör nämligen så att färgen går ur fortare.

2 kommentarer:

  1. Hej Ellinor,
    Fantastiskt bra och läsvärd blogg du har skapat om hår! Jag undrar var kan man ställa frågor till dig? Jag hittar inte någon mail adress?

    Ha en fin kväll!

    MW

    SvaraRadera
  2. hej jag har håret precis vid axeln och jag vill spara till långt hår, jag hade långt förut men klippte
    av det hos en frisör för det var jätte slitet.
    jag har försökt att inte slita på det, jag brukar platta mitt hår men försöker att inte göra det lika ofta,
    och jag har köpt värmeskydd, andvänder hårinpackning och dushar ungefär var tredje dag ungefär, men det har endå
    blivit lite slitet redan. så jag har några frågor, och juste, äter panto-3 också.
    1. sliter det att ha fläta?
    2. är elvitals hårinpacknigar bra/något du rekomenderar?
    3. vilka slags oljor ska man sova med på natten?
    4. vilket slags balsam och shampoo tycker du är bäst?

    ja det va väll allt, förstår om det blev mycket att svara på.
    ibland när jag är hemma brukar jag sätta upp mitt hår, efter jag har duschat det och det har torkat,
    eftersom jag såg förut på din blogg att det sliter inte lika mycket om man har toffs, och så tänkte
    jag att det kanske sliter om man har en vanlig toffs, så jag tog en nylonstrumpa och klippte av den vid tårna
    och typ vek/vira ihop den, så den blev rund och stor, som en jätte stor toffs typ, och jag undra om det är bra,
    eller om det sliter mer, jätte jätte tacksam för svar och din blogg är bäst!

    SvaraRadera