tisdag, februari 09, 2010

Ett starkare hår

I mitt inlägg Så får du ditt hår att växa fortare såg jag att jag fått en massa kommentarer som jag missat av någon konstig anledning och jag ska göra mitt bästa för att besvara allas frågor.

Den frågan som de flesta undrar över är om håret faktiskt växer fortare och hur lång tid det tar innan man märker resultat då man äter tabletter som ex. hårkontroll. Det är alltid svårt att besvara en sådan fråga eftersom det varierar mycket fran person till person. Är det så att man haft någon brist på någon av de tillskotten som finns i tabletterna så märks det ofta att håret växer lite fortare än vanligt, och det tar ca 2 månader innan man märker resultat.
När jag började äta tabletterna hoppades jag att mitt hår skulle växta ungefär 1 cm i veckan, men så blir det inte. Det kan växa fortare men framför allt så blir håret starkare och kommer i längden inte behöva klippas lika ofta. När jag åt hårkontroll märkte jag att håret växte lite lite fortare men framför allt så var det håret som växte ut mycket glansigare och starkare.


Det bästa tipset jag kan ge för att få håret att växa fortare är SOLEN. Det är något som hjälper bättre än tabletter. Så vi får hoppas att solens strålar kikar ner på oss och att det snart börjar bli vår och så småningom sommar så att våra hår börja växa.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Jag har väldigt torr hårbotten men ändåså blir håret fett. hur funkar detta? :S tack.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Det tar lång tid för mitt hår att växta , va ska jag göra ?

    SvaraRadera