söndag, februari 20, 2011

Sebastian Potion 9

I mitt förra inlägg såg ni en bild på några av mina favoriter. En av dem är "Sebastian Potion 9", som jag har använt i mitt hår idag. Jag har skrivit om den tidigare men det skadar inte att göra det igen, jag gillar den såpass mycket.

Det innehåller ingredienser som är riktigt bra för håret, bland annat botaniska oljor som hjälper till att skydda och bevara håret. Jag gillar verkligen konsistensen, den är så lätt att applicera och det känns inte som att man missar ett enda hårstrå. Dessutom luktar den riktigt gott!

Håret blir mjukt och lent, och eftersom den innehåller mycket naturligt så vet jag att det inte är något som bara lägger sig utanpå, utan går in i håret och skyddar och återuppbygger.

Man kan tycka att den är lite dyr, men faktum är att man behöver endast en liten, liten klick och den varar mycket längre än man tror. Jag har bara haft en förpackning på 50ml och den börjar ta slut nu, efter två år, och då har jag använt den ca en gång i veckan.

För 50ml kostar den 190kr på , jämför det med 270kr på Bangerhead. Så ni förstår kanske varför jag väljer varje gång ;)

Däremot har de samma pris (310kr) för 150ml. Men frakten är billigare på , och jag älskar verkligen att beställa därifrån, hemsidan är lätt att förstå och jag får mina produkter snabbt, och såklart - priserna är mycket bättre än någon annan stans!

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrar en sak, när jag gick i 6an hade jag jättelångt platt hår, håret var några centimeter nedan för brösten, sen klippte jag av allting så det blev några centimeter kort, ända sen dess har jag försökt spara mitt hår men de blir aldrig längre än lite nedanför axlarna, jag äter b-vitaminer varje dag, underviker att platta håret, gör inpackning två gånger i veckan.
    (jag har inte plattat håret och ätit b-vitaminer i ungefär fyra månader)
    Har du något tips på hur mitt hår kan växa fortare eller tror du att jag inte kan få långt hår?
    Har ju hört från vissa att någras hår bara blir till axlarna och sen slutar växa och har för mig att du har skrivit det också?
    Tack på förhand.
    Mikaela.

    SvaraRadera
  2. Brukar köpa min hårvård från http://www.forhair.se synd att dom inte har inne den produkten:/ får tvinga dom att ta in den helt enkelt:D

    SvaraRadera
  3. Tips! Eftersom du gillar Bangerhead kan denna bara intressant till dig & dina läsare.. Tyvärr finns det bara några timmar kvar på denna erbjudande

    ENDAST IDAG! 100 kr rabatt (handlar för 500 kr) (Bangerhead rabattkod)
    http://rabatt.se/l/5og

    SvaraRadera