lördag, februari 12, 2011

På spa

Över helgen är jag på spa i Bokenäs (i närheten av Uddevalla och Lysekil) och det är hur underbart som helst. Jag och min pojkvän sitter just nu på rummet och äter gott samtidigt som vi ser på tv. I förmiddags madade vi bubbelpool utomhus med 39 grader i, helt underbart. I morgon ska vi få varsin massage.. Längtar....

I alla fall, att bero på spa, så tänkte jag tipsa om skruppkräm / peeling. Både igår och idag har jag längtat efter att skrubba kroppen och ångrar att jag inte tog med mig min skrubb hemifrån. Den är nämligen hur bra som helt och när man badar så mycket som jag gör här så är det bra att skrubba kroppen, det fungerar nämligen mycket bättre om man gör det då kroppen varit i blöt under en längre tid.

Min skrubbkräm har jag beställt på internet på (som för övrigt brukar ha riktigt bra och billiga erbjudanden) och den är av märket "Botanical Expertise" och innehåller pulver från aprikos- och mandelkärnor. Det innehåller även vårdande oljor. Dessutom är den ekologisk. Den kostar i vanliga fall 115kr men jag såg precis att den var på kampanj - 59kr!

Så här ser den ut:
Peeling



Och här får ni en bild som jag tagit ute i det underbara vädret idag:

1 kommentar:

  1. Hej! Jag klickade runt litegrann och hittade din blogg. Måste säga att den är så otroligt bra!

    Måste dock ställa en fråga, alltså när ska man ha i inpackningen? Schampoo-balsam-inpackning eller schampoo-inpackning-balsam eller vad?

    SvaraRadera