torsdag, februari 19, 2009

Få ditt hår att lukta choklad

Visst låter det lockande? Jag älskar choklad och skulle gärna gjort denna inpackningen varje dag om jag hade haft tid. Det är enkelt och riktigt bra för håret.

Du behöver:
1/2 burk kokosmjölk
1 msk kakao

Det går också bra att blanda i lite honung eller ren aloe vera gel och om du har väldigt torrt hår så kan du blanda i några droppar olja.

Rör ihop ingrediensera och applicera på fuktigt hår. Lår verka i minst 30min. För bästa resultat: Sätt en plastpåse över huvudet och blås först med hårtorken på värme över påsen några minuter, låt plastpåsen sitta kvar tills du ska skölja ur. Kokosmjölken kan för vissa vara svår att få ur håret men massera försiktigt hårbotten någon minut helst med ganska kallt vatten så lyckas du förhoppningsvid bättre.

Har du riktigt ljust hår kan kakaon färga av sig lite, den har visserligen aldrig gjort det för mig men jag har läst att risken finns så var försiktigt med kakaon om du är blond. Inpackningen går bra att göra utan kakaon också, det är nämligen kokosmjölken som är själva hemligheten, kakaon är bara aningen avgiftande plus att det luktar gott.

Lycka till!