onsdag, juni 29, 2011

Ekologiskt schampoo för skadat hår

"Madara EcoHair Nourish & Repair Shampoo" - ett schampoo som rengör och vårdar ditt hår. Hjälper till att förhindra kluvna toppar och ger håret glans.

Berikad med Baltiska växter som: söt flagg, kokbananer, kardborre, nässlor och kvitten. Märket "Madara" kommer från den baltiska staten Lettland.

Det finns även tilhörande balsam, och produkter för andra behov som t. ex. färgat hår.

Jag gillar detta märket för att det är ekologiskt, såklart! Men också för att de har ett brett sortiment men både hårvård, hudvård, kroppsvård babyvård m. m.

Besök deras hemsida och lär er mer www.madaracosmetics.se

Produkterna finns att köpa i sverige på: , och !

Madara EcoHair Nourish & Repair Shampoo i gruppen Hårvård / Hårtyp / Skadat hos Lyko Hair AB (20-121)

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Tänkte höra om du vet något silikonfritt, djuprengörande schampo MED sls? Mitt hår är hemskt och jag har äntligen kommit fram till att det kanske beror på att det ligger lager med silikoner i håret. Tänkte eventuellt fortsätta med balsam med silikoner, helst vattenlösliga, men det är svårt att hitta, även i frisörprodukter. Därför behöver jag köra någon djuprengöring då och då och sls är det enda som tvättar bort detta har jag hört. Funderar på schampokakorna från Lush. Du kanske inte har någon erfarenhet från dem?
    Sedan tänkte jag tipsa om Redkens nya serie Nature. De är utan sulfattensider, parabener och silikoner. Låter toppen tycker jag som tänker prova schampot :-)

    Förlåt att det blev långt och tack för en bra och upplysande blogg!

    SvaraRadera
  2. Vad menas med , & ! att man kan köpa produkterna där?

    SvaraRadera