onsdag, juni 22, 2011

Choklad-och mintdoftande schampoo

Igår beställde jag "100% Pure Organic Kids 2 in 1 Body Wash & Shampoo, Mint Chocolate" från . Egentligen är den till för barn, men betyder bara att den är snällare mot hud och hår.

Anledningen till att jag valde just detta märke, "100% pure", var eftersom de är ekologiskt, organiskt och helt naturligt. Deras produkter innehåller inga kemikalier, silikoner, sulfater, parabener, färgämnen, mineral oljor, konstgjorda doftämnen, kemiska koserveringsmedel och är inte heller testade på djur! Förpackningarna är återvinningsbara, produkterna är lättnerbrytbara och etiketten på förpackningarna är tryckta med sojabläck.

Jag har börjat intressera mig för ekologiskt, organiskt och miljövänligt det senaste. Jag tycker det är väldigt intressant och ska bara köpa sådana produkter i fortsättningen.

Tillbaka till schampoot. Den finns i massa olika dofter men jag tyckte det lät väldigt spännande med choklad och mint. Så fort jag kollade ingredienserna, vilket man kan göra på alla produkter på , så bestämde jag mig direkt för att jag ville ha den. I "vanliga" schampoo är de ofta vatten (aqua) som står som första ingrediens, alltså den ingrediens som produkten innehåller mest av. Men i detta schampoot är första ingrediensen "Aloe Juice".

Eftersom den inte innehåller några sulfater så är den väldigt, väldigt snäll mot håret. Man kan duscha varje dag med ett sådant schampoo utan att behöva oroa sig över att håret ska bli torrt. MEN en del sulfat-fria schampoon innehåller tensider (de ämnet som gör att det löddrar och att håret blir torrt men rent) som inte är sulfater men ändå väldigt uttorkande, så var ändå lite försiktig med sulfat-fria schampoon tills du märker hur håret mår av det!

Jag tror att är den enda hemsidan som säljer "100% Pure" i Sverige. "100% Pure Organic Kids 2 in 1 Body Wash & Shampoo, Mint Chocolate" kostar 199kr och då innehåller den 538g, alltså lite mer än 500ml. Jag beställde även "100% Pure Body Butter, Pink Grapefruit" men den får ni veta mer om när jag testat den.

100% Pure Organic Kids 2 in 1 Body Wash & Shampoo, Mint Chocolate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar