onsdag, september 07, 2011

En ny favorit med Aloe Vera

Jag har, under de senaste veckorna, använt mig av ett nytt balsam, nämligen Jasons Aloe Vera-Balsam, som innehåller hela 84% Aloe Vera. Och jag kan nu konstatera att det är det bästa balsam jag någonsin använt.

När jag först läste igenom ingredienserna så blev jag glatt överraskad eftersom den innehåller så mycket naturliga saker och inga konstiga ämnen. Dessutom är ingredienserna ekologiska, en testade på djur och miljövänliga.

Det som ibland kan vara lite tråkigt med naturliga produkter är att trots att de innehåller mycket saker så blir håret inte alltid så underbart som man hoppats. Men så är det verkigen inte med Jasons balsam. Mitt hår har blivit väldigt mycket mjukare och finare.

Något annat som är positivt med detta balsam är att det är mycket billigt. Jag beställde det från , där kostar bara 95kr och innehåller 500ml. Det är dessutom mycket drygt så det behövs inte mycket per gång.

Ja, det finns mycket positivt att säga om detta balsam och Jasons produkter i övrigt. Ett mycket bra val! Som sagt så har ett stort utbud, så ta er en titt!

Aloe Vera Balsam, 84 proc.  Aloe Vera, 500 ml i gruppen <a href=/3/sv/artiklar/halsokost/index.html>Hälsa/Kropp</a> > <a href=/3/sv/artiklar/halsokost/harvard/index.html>Hårvård</a> hos Bodystore.com (A1999688)

4 kommentarer:

  1. Vad tycker du om hår permanenting? funderar på att permanenta mitt hår lockigt men är lite osäker med tanke på konsekvenserna om de nu är sanna! "/
    Gillar din blogg!!

    SvaraRadera
  2. Hejhej!

    Idag kom jag på att jag ska börja ta hand om mitt hår och hittade din blogg vid ett flertal googelsökningar ang hår :)

    jag är en kille på 23 och ska slänga alla mina billiga hårprodukter för att slippa bli tunnhårig i förtid, har letat som en tok på nätet efter skonsamt shampoo balsam inpackning och hårgele/hårvax men har inte blivit klokare.

    Ditt Jason balsam här låter ju bra för håret, men tänkte kolla om du har andra tips om produkter? ett kitt kanske med shampoo balsam hårfix mm?

    mycket tacksam för hjälp då jag har dålig koll och börjar bli skraj att det jag andvänder nu kanske täpper igen hårsäckarna som man får höra om hos frisören.

    Tack och hej!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Kikat igenom din blogg, och damn girl! riktigt bra blogg! Ska ta och länka den i min blogg så fort jag kommer hem ;*
    Vill bara fråga dig en sak också, hittade denna produkt :
    http://eleven.se/c4-protection-repair-serum-4147.html

    Vet du ifall den är bra och ifall den funkar?
    Puss&Kram

    SvaraRadera
  4. Jag undrar om du verkligen har tittat igenom ingredienserna ordentligt i Jasons balsam. Det är lätt att missa, men balsamet innehåller silikoner precis som en massa annat. Så den där underbara känslan du får, beror antagligen på silikonerna.
    Tyvärr innehåller även shampoot silikoner. Så det var inte så fantastiskt som det först verkade.

    SvaraRadera