fredag, september 02, 2011

Lyko

Hej på er! Ni glömmer väl inte att göra inpackningar såhär efter sommaren. Håret är ofta torrt och slitet av bad och sol. Det kan vara bra att klippa håret innan det blir för slitet.

Själv har jag färgat håret mörkt. Eftersom jag har blondt hår innan så blev inte resultatet precis som jag ville. Men då provade jag färginpackningen "Revlon Nutri Color Creame" och det fungerade riktigt bra. Färgen blev djupare och håret fick mer glans. Så om du har en hårfärg du inte är riktigt nöjd med så tycker jag du ska testa en av dessa. På kostar den 175kr, vilket är ett riktigt bra pris om man jämför med hos frisören.

Jag använde mig av färgen Kastanje intensiv. Jag hade bara i den i knappt 5 minuter och det räckte gott och väl för att se resultat. Men det kan skilja sig lite beroende på vad man har för hårtyp. Men det står på förpackningen att det ska räcka med 3 minuter.

Revlon Nutri Color Creame 513 Kastanie Intensiv i gruppen Hårvård / Färg hos Lyko Hair AB (66-104)

3 kommentarer:

  1. Grymt bra blogg! Har nog dom flesta produkterna hemma som du pratat om haha, kan bro på att jag brinner för hår, smink osv :-) men jag tycker du ska göra ett inlägg där du skriver lite vad du jobbar med osv för de har iaf inte jag förstått! Keep it up!

    SvaraRadera
  2. Hej Ellinor! Jag klippte mitt hår igår och ångrade det sjukt mycket. Innan hade jag långt och väldigt fint hår men bestämde mig lite osäkert för att klippa i en annan frisyr (V) och detta resulterade i för kort hår och en frisyr som absolut inte passar mig! Är så otroligt missnöjd och mår tom dåligt över mitt hår. Jag skulle vara otroligt tacksam för fler och mer detaljerade tips om hur man kan få hår att växa snabbare, dock något som inte omfattar tabletter av något slag.
    Tack i förväg!

    SvaraRadera
  3. hej! jag har ett ganska stort problem med mitt hår, jag klippte mig för knappt en måndad sedan, jag bad frisören att inte ta så mycket eftersom jag vill spara på mitt hår, jag har dessutom uppklipt, det tog hon inte alls mycket på. Nu är det så att mitt hår redan är jätteslitet. Om man tittar på håret ser man många kluvna toppar. jag vill gärna ha långt hår, så jag försöker spara på det, min fråga är nu, hur ska jag göra? ska jag klippa bort allt det slitna så håret blir kortare, och vänta på att det växer ut eller ska jag bara ta lite nästa gång jag klipper mig?
    tack på förhand!

    SvaraRadera