måndag, oktober 03, 2011

Tack, mina fina läsare!

Jag måste börja med att tack för alla fina kommentarer jag får. Jag blir glad och peppad att fortsätta blogga!

Jag fick en fråga angående "C4 Protection Repair Serum", om den är bra. Och tyvärr måste jag säga att den inte innehåller något som är bra för håret. Den innehåller bara silikoner, som är ungefär som plast och lägger sig utanpå håret utan att vårda.

Nästan alla hårprodukter som det står "serum" på innehåller silikoner, vilket är väldigt synd. Det hindrar nämligen håret från att ta upp näring.

Mitt tips är att istället använda olja, det fungerar bättre än serum. Håret blir lent och glansigt samtidigt som det får vård. Jag brukar använda jojobaolja eller mandelolja. Det finns att beställa billigt på , kan även tänka mig att Shopping4net har några sorter.

Viktigt - det räcker med högst tre droppar olja, annars blir håret alldeles för fett. Ta dropparna i handen och gnid in det lite mellan fingrarna, dra sedan fingrarna genom håret. Ta bara i topparna om nu har fet hårbotten.

6 kommentarer:

  1. http://2.bp.blogspot.com/_dCL3BqlmD9U/TURgAODHWTI/AAAAAAAAJCc/5_xNbvq62l0/s1600/29%2Bjan%2Bserum.png

    Den här då? är den bra? tycker den gör underverk på håret!!

    SvaraRadera
  2. Heej har enliten fråga.. efter att ha läst din blogg beställde ja dem här tabletterna från bodystore men av misstag skrev jag fel emailadress efter att ha betalt hur kan jag kontakta dem hittar inget nr till kundservice.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon.
    Har sån ångest nu dagen efter jag klippte av mitt hår som gick en bit under bröstet till axelkort.
    Har letat runt på google efter tillskott, eftersom mitt hår växer jätte segt.
    och hamnade här och såg att du hade provat på panto 3? kan inte du förklara lite för mig om det är värt att prova?
    växer håret fortare som vissa sägger?
    isåfall hur mycket då?
    jätte tacksam för var, KRAM.

    SvaraRadera
  4. hej :) jag har torrt hår och undrar ifall du vet nån billig och bra produkt som hjälper? mitt hår är permanentat vågigt men det var torrt innan jag permanentade.

    SvaraRadera
  5. Hej, azum blogg du!

    jag är en tjej med blont hår, lite lockigt. När jag har duschat vill jag lägga i något i håret som gör det lite lenare. Oftast använder jag mitt värmeskydd som jag har märkt är ganska onödigt. Men vet du något jag skulle kunna använda istället som kanske reparerar eller något sånt som man kan ha i efter duschen och sen låta det självtorka? riktigt tacksam för svar, men inget måste! :)
    skulle vara gulligt om du mejlade, agnes.stjernberg@hotmail.com

    kram! :D

    SvaraRadera