söndag, maj 01, 2011

Ett litet tips

Ett av mina bästa råd till er - ha i olja i håret över natten. Håret blir mjukt och lent efter att du duschat på morgonen efter. Det går även bra att blanda lite olja tillsammans med inpackningen, men nackdelen med det är att håret inte hinner suga upp så mycket näring, det kan ibland ta flera timmar innan håret är "mättat", därför är det perfekt att ha olja i när man sover.

Man kan använda i stort sett vilken olja man vill men min favorit är jojobaoljan. Det känns som att den lättare går in i håret och dessutom är den luktfri. Olivolja är också bra, men jag gillar inte lukten, dessutom kan den färga av sig om man har ljust hår. Men klarar du lukten och har mörkt hår så är olivolja perfekt.

Jojobaoljan som jag använder är från Crearome och finns att köpa på väldigt billigt, 69kr för 100ml och den varar jättelänge. Jag har haft min i ett år och har fortfarande tre fjärdedelar kvar!

Sök på "Crearome Jojobaolja kallpressad" på så hittar du!

1 kommentar:

  1. Hej, jag har läst att det finns en kreatin-behandling, som ska få håret rakt och glansigt i flera månader :)

    Men nu undrar jag om det var bra för håret? och om det innehåller några "farliga" ämne elr så?
    Och kan man göra det i vilken frisör som helst?

    SvaraRadera